DysCom SK
Multimediálny vzdelávací program na podporu učenia a odstraňovania porúch učenia odporúčaný Ministerstvom školstva VVaM SR.
Digitálne technológie pre zlepšenie vyučovacieho procesu odporúčané MŠ VVaM SR.
Edukačný program, ktorý sa prispôsobí špecifickým potrebám každého jednotlivca.
Tento program je určený pre prácu :
- v školách
- poradenských zariadeniach
- pre prácu s deťmi doma
- i pre cudzincov
Variabilita programu umožňuje začať práve s tou oblasťou, kde je možné očakávať úspech tzv. metódou „vyhladovania“ v oblasti neúspechu.
Digitálne technológie dodávajú žiakov pocit samostatnosti, hlavne motivácie s vysoko pozitívnym vplyvom a postojom k učeniu.
Digitálnymi technológiami – programom DysCom Sk upútame komplexnú pozornosť dieťaťa čím oživíme celé vyučovanie.
Dokážeme vtiahnuť dieťa do učenia bez toho aby vedel, že sa opäť učí. Zároveň dosiahneme výrazné zlepšenie vzdelávacích výsledkov.
Začať nie je nikdy neskoro.
Aktívne učenie
Učenie s porozumením
Učenia ako hra
Viaczmyslové vnímanie
Multisenzorické učenie
Inkluzívne vzdelávanie
Digitálne technológie vo vyučovaní
Anton Srholec : „Najväčšia hodnota je čas, zabíjanie času je najväčší zločin.“
„ Nikto z Vás nevie, aké sú jeho schopnosti, pokiaľ sa nepokúsi ich rozvinúť. Človek môže prejsť celým životom nepozorovane s nejakou zvláštnou silou alebo talentom, ktorý by potešil ľudstvo a ktorý by mu prospel.“
Prentice Mulford
I rodič môže zastúpiť pedagóga a pomôcť svojmu dieťaťu.
V zásade platí pravidlo, čím viac sa venuje rodič dieťaťu, tým efektívnejšie napreduje dieťa v rozvoji.
Ak však chce rodič, aby jeho dieťa rýchlo dosahovalo cieľ v náprave, je nutné mu venovať čas, výsledok sa určite dostaví. Je potrebné pracovať s dieťaťom doma cielene, efektívne a pravidelne.
Niekedy sa rodič domnieva, že to asi nezvládne nakoľko nemá potrebné odborné vedomosti a znalosti, ktoré si takéto učenia a nápravné cvičenia vyžadujú.
Je tu však možnosť, ktorá poskytne rodičovi venovať sa dieťaťu odborne a to bez odborného pracovníka pomocou tohto odborného edukačného programu, ktorý je možné dieťaťu prispôsobiť individuálne podľa jeho veku, schopností, znalostí a vedomostí presne na mieru.
V danom edukačnom programe si rodič nastaví konkrétne problémové cvičenia po konzultácii s odborným pracovníkom – napr. špeciálnym pedagógom, psychológom…
A stačí už len začať pravidelne sa s dieťaťom za pomoci tohto programu učiť doma.
Veľkou výhodou programu je to, že si vie sám vyhodnotiť správnosť jednotlivých úloh.
Po zvládnutí istých cvičení program postupuje súčasne spolu s napredovaním dieťaťa, takže sa jeho náročnosť na úlohy postupne po ich zvládnutí zvyšujú.
S obrovským množstvom cvičení a ich variácií, ktoré sa nachádzajú v programe je možné pracovať niekoľko rokov.
Základným predpokladom úspešného postupu a rýchleho napredovania dieťa a žiaka spočíva v pravidelnom učení sa s ním jak v škole tak i v domácom prostredí.
V zásade platí čím častejšie a pravidelnejšie, tým urýchľujete proces výsledku a progresu.
Aj keď sa môžno s počiatku zdá, že úspechy neprichádzajú okamžite. Vytrvalosťou a pravidelnosťou sa určite dostavia.
Čas venovaný a vynaložený dieťaťu nie je nikdy mrhaním, ale tvorí jeho úspešnú budúcnosť.
“ Konečná existencia človeka je nikdy neprestávajúci kurz učenia a radovania sa z nového“
Prentice Mulford